Яндекс.Метрика






Історія розвитку тролейбусного руху

  Хмельницький тролейбус - діюча в обласному центрі місті Хмельницькому тролейбусна система України.
  Власником тролейбусної мережі хмельницького тролейбуса є місто, забезпечення перевезення пасажирів здійснює КП Електротранс (директор Паламарчук Віктор Анатолійович).
  Тролейбус у Хмельницькому є одним з пріоритетних видів громадського транспорта, що покриває як центр міста, так і віддалені від нього мікрорайони. Про його популярність свідчать цифри - за 11 місяців 2009 року перевезено 41 млн. пасажирів (майже все населення України), в тому числі 20,3 млн. платних категорій та 20,7 млн. безоплатних категорій.
  Станом на початок грудня 2010 року вартість одноразової поїздки (квиток) у хмельницькому тролейбусі становить 1 гривня.
  
  Історія та перспективи розвитку
  
  1950-60-і роки ознаменувались бурхливим розвитком Хмельницького, промисловою розбудовою і значним підйомом житлового будівництва, як наслідок - зростанням населення. Всі ці чинники обумовили якнайшвидше ров'язання проблеми надійного громадського транспорта.
  У 1968 році розпочалось зведення тролейбусного депо і всієї необхідної інфраструктури.
  Тролейбусний рух у Хмельницькому започатковано в 1970 році. Першим міським тролейбусним маршрутом 12 грудня 1970 року став Катіон - Залізничний вокзал - вул. Тернопільська, Кам'янецька, Проскурівська (довжина контактної мережі - близько 15 км). Першим водієм хмельницького тролейбусу була Михальова Світлана Миколаївна, перший начальник управління - Чернишен Петро Пилипович, а перші пасажири - члени міськвиконкому, фахівці та будівельники, адміністрація управління, жителі міста. Вулицями Хмельницького почали курсувати 12 тролейбусів Київ-6, спеціально постачені зі столиці УРСР.
  На початку 1971 року місто отримало ще 11 тролейбусів Київ-6. За рік було зведено нову лінію до промзони - мікрорайон Раково. Для неї було додатково придбано ще 24 тролейбуси ЗіУ-5. Протягом 1971 року хмельницькими тролейбусами було перевезено 16,8 млн. чоловік.
  В 1971 році був продовжений маршрут N1 в мікрорайон "Раково" до школи N9, який з'єднав мікрорайон з центром міста.
  У 1972 році було відкрито 2-й маршрут "З-д Катіон - Взуттєва фабрика" , який значно покращив сполучення Північного мікрорайону з центром міста.
  А 1973 року відкрито рух тролейбусів за маршрутом N3 "Взуттєва фабрика - Школа N9".
  Від 1984 року директором був призначений Солтик Олександр Іванович, на роки керівництва якого припав найбільший розвиток тролейбусного підприємства. Саме в цей час розросталась маршрутна мережа: були побудовані маршрути в мікрорайони Гречани, Озерна, Дубове, Ракове, подовжено маршрут до вулиці Довженка (загалом у місті діяло вже 7 маршрутів, тролейбусний парк нараховував 102 машини). Відтак, довжина контактної мережі зросла вшестеро і склала 96,6 км, а обсяги перевезень постійно зростали.
  У 1988 році було ухвалено рішення вивільніти центральну вулицю міста від транспорта й зробити її пішоходною зоною. Таким чином, тролейбусні дроти перенесли з Проскурівської на Театральну. За 1988 рік підприємством було перевезено 59,7 млн. пасажирів.
  У 1990 році з метою покращення обслуговування пасажирів мікрорайону Раково і села Книжківці (тепер у складі міста) подовжено маршрут N4 на 3,6 км. Відтак, починаючи від 1991 року тролейбусні маршрути пов'язали мікрорайони Раково, Гречани, вулицю Озерну, Купріна, Львівське шосе і автовокзал N1.
  До 1995 року тролейбусний парк у Хмельницькому значно зріс і складався зі 141 одиниць.
  У серпні 2008 року було придбано 2 тролейбуси з низькою підлогою Богдан Т601 для обслуговування пасажирів з обмеженими фізичнними можливостями. У зв'язку з економічною кризою, 2009 року підприємство було змушено скоротити останні рейси деяких тролейбусних маршрутів, однак тролейбус і дотепер лишається дуже популярним видом транспорта, відіграючи при цьому важливу роль у пасажироперевезеннях.