Хмельницькому дали гроші на два тролейбуси з пандусами

  З міського бюджету виділили 3,5 мільйона гривень на придбання двох тролейбусів. Якщо тендер 24 квітня пройде вдало, то у травні вулицями міста курсуватимуть нові тролейбуси. Наразі ж на лінію виходять 74, більшість з яких зношені. Ще 16 стоять . не вистачає водіїв.
  
   - Нові тролейбуси будуть надійні і комфортабельні, низькополі, з пандусами і спеціально виділеними місцями для людей з фізичними вадами. У них буде приємно їздити. Натомість зараз багато пасажирів відмовляються від їзди у тролейбусі, бо там некомфортно, задуває і гримить, - каже директор комунального підприємства Електротранс Віктор Паламарчук.
  
   Парк зношений
  
   Тролейбусний парк міста нараховує 120 тролейбусів, 74 з яких щодня виходять на лінію. Цього замало. Загалом по місту можуть курсувати 90 тролейбусів, але їх не можуть забезпечити водіями.
  
   - З 2009 року по 2011-й підприємство не навчило жодного водія тролейбуса. Відновивши у 2011 році ліцензію на право навчання, ми вже випустили 25 фахівців. Наразі у нас є група, яка за три місяці завершить навчання і ми матимемо 12 молодих фахівців за фахом водій тролейбуса . Для того щоб заповнити вакансії, потрібно до 30-35-ти водіїв. Якщо цьогоріч наберемо групу з 20-ти людей, то тільки через рік ми досягнемо цієї цифри, . каже Віктор Паламарчук.
  
   Більше 93 відсотків тролейбусного парку . це повністю зношені транспортні засоби. Щороку підприємство витрачає на середній і поточний ремонти тролейбусів більше п.яти мільйонів гривень.
  
   - Електротранспорт на сьогодні прибутковий. Чим більше ми випускаємо на лінію тролейбусів, тим більша у нас дохідна частина . є виручка за рахунок продажу квитків. Проте коштів на придбання нового транспорту немає, а затратна частина щомісяця збільшується, - говорить директор підприємства.
  
  
  
   Проблеми з Богданами
  
   Поки що найновішими тролейбусами у Хмельницькому є два зелених Богдани . Їх придбали у 2007 році у Луцьку. За них тоді заплатили близько півмільйона гривень.
  
   - До 2013 року ми не мали з ними проблем. Але комплектуючі у тролейбусів іноземного виробництва і вони дорогі в обслуговуванні. Гарантійний термін обслуговування Богданів вийшов. У нашому місті немає станції техобслуговування. Тому коли виникають проблеми із ремонтом запчастин, у Луцьку нам відмовляють, оскільки на заводі немає необхідних запчастин на складі. Доводиться замовляти їх у Харкові чи Києві, які постачають необхідне обладнання з Італії. На це йде 10-15 днів, - каже Віктор Паламарчук.
  
   Виходить з ладу і електроніка. Для її налагодження замовляють у Луцьку необхідну програму. Кажуть, лише одна людина у місті ремонтує такі тролейбуси.
  
   Сорок шість нових тролейбусів могло отримати наше місто у минулому році. Згідно з постановою Кабміну, Хмельницькому могли надати кредит на десять років у 80 мільйонів гривень навпіл з державного та місцевого бюджетів на закупівлю 46-ти тролейбусів. Проте проект у минулому році не реалізували і поки що не продовжили на 2014 рік.
  
  
  
   Все вирішить тендер
  
   Рішенням 36-ї сесії міської ради від 5 березня комунальному підприємству Електротранс виділили 3,5 мільйона гривень на закупівлю двох тролейбусів.
  
   - Щоб купити тролейбуси, оголосили конкурс, і 24 квітня проведуть тендерні торги, - каже Віктор Паламарчук. - Ми не можемо передбачити, хто братиме участь у тендері і якою буде вартість одного тролейбуса. Згідно з документацією конкурсних торгів, пріоритет при визначенні переможця будуть надавати тому учаснику, який дасть найменшу ціну, вітчизняному виробнику, який матиме на території міста або області свою станцію техобслуговування. Ми встановили гарантійний термін на тролейбуси 36 місяців, протягом яких основні вузли та агрегати тролейбуса повинні будуть ремонтувати безкоштовно.
  
   24 квітня всі учасники нададуть свої пропозиції. На засіданні тендерного комітету при всіх розкривають документи і відповідним оформленням протоколу кожному учаснику надають інформацію, хто яку ціну запропонував. Далі тендерний комітет визначить переможця.
  
  
  
   Неможливо спрогнозувати
  
   - Після визначення переможця учасникам тендеру дається два тижні для оскарження у Антимонопольному комітеті. Якщо його не буде і всі погодяться з результатами, тоді ми підписуємо з переможцем угоду і за п.ять робочих днів до міста повинні будуть доставити тролейбуси. Це одна із умов тендеру, - каже Віктор Паламарчук.
  
   Якщо учасники тендеру запропонують, наприклад, ціну 3,4 мільйона гривень, тоді з міського бюджету використають тільки цю суму. Решта залишиться у бюджеті.
  
   - Практично неможливо спрогнозувати, хто по якій ціні виставлятиме тролейбуси на тендері, оскільки виробники не оголошують офіційно, яка вартість їхніх тролейбусів. Зараз дуже сильно піднявся курс долара. 70 % комплектуючих вітчизняних тролейбусів залежать від іноземних постачальників. Тому не виключена можливість, що ціни на тролейбуси можуть піднятися. Сподіваємося, що нам вдасться вкластися у 3,5 мільйона гривень. Якщо ні - проситимемо ще грошей з міського бюджету і, думаю, їх нам виділять, - каже директор.
  
  
  
   Скільки коштують українські тролейбуси?
  
   Журналісти газети ВСІМ дізналися у вітчизняних виробників, скільки коштують нові тролейбуси. Ми зателефонували до Луцька та Львова . відомих виробників транспорту в Україні.
  
   - 12-ти метровий тролейбус Богдан найпростішої комплектації 2014 року випуску коштує 1,9 мільйона гривень. У нього на сто відсотків низька підлога і антислизьке покриття всередині салону. Тролейбус обладнаний системою рекуперації, тобто при гальмуванні чи розгоні електроенергія віддається назад в мережу. Під час під.їзду до зупинки він нахиляється на правий бік для полегшення входу пасажирів. Для перевезення інвалідів є трап та спеціально обладнане місцем, де закріпляється інвалідний візок. Тролейбус має перегородку для водія і його робоче місце ізольоване, - каже віце-президент корпорації Богдан Володимир Гунчик.
  
   Всі витрати по транспортуванню тролейбуса до Хмельницького бере на себе підприємство, тобто їх вже заклали у ціну.
  
   Трьох з половиною мільйонів за два тролейбуси буде замало і на львівські тролейбуси.
  
   - Тролейбус LAZ стандартної комплектації коштує два мільйони гривень. Ціна залежить від комплектації тролейбусу та курсу євро, оскільки шасі та ходова частина виготовляються у Німеччини, - каже директор з маркетингу холдингової компанії Сіті Транспорт Груп , в структуру якої входить Львівський автомобільний завод, Єгор Чуркін.