Загальнi новини
Загальнi новини
25-Dec-2010
У Хмельницькому розмовляють тролейбуси

У трьох тролейбусах встановлено систему озвучення зупинок. Та вже за декілька днів їх побільшає. Хмельничани говорять, що це дуже зручно, особливо для гостей міста та людей з особливими потребами. - Зупинка "вулиця Залізняка". Наступна зупинка - "вулиця Кармелюка". Зараз у тролейбусі 11а це говорить не водій громадського транспорту, а спеціально записаний жіночий голос. Він починає лунати тілько-но тролейбус зупиняється. Система автоматизована.
- Є інформація, і це дуже корисно. Особливо для гостей міста та людей, - сказала пасажирка тролейбуса 11а (002) Катерина Олексіївна. Як розповіла кондуктор цього маршруту, це зручно пасажирам і "хмельничанам цікаво, що тролейбус "балакає". Завдяки цьому виключається втручання водія. Раніше вже практикувалося щось подібне, та тоді водієві потрібно було вмикати диктофон із записом, що було не дуже безпечно під час руху транспорту, - розповів начальник технічно-виробничого відділу Хмельницького комунального підприємства Електротранс Володимир Огороднік. Комерційний директор ТОВ "Реноме" Володимир Гладський розповідає, що система, яку нині тестують у тролейбусах, це пограмно-апаратний комплекс, який дозволяє виконувати ряд завдань. Система складається з двох частин: контроллерів - блоків, які встановлюють у тролейбусах і з допомогою яких відслідковують місцезнаходження транспортного засобу та оголошують зупинку. І централізованого комп'ютерного забезпечення, яке дасть змогу диспетчеру в реальному режимі часу відслідковувати рух тролейбусів: визначати, де ті знаходиться, як рухаються, чи відхиляються від руху тощо.
- Крім того, є можливість скоротити цілий ряд проміжних диспетчерських пунктів, адже все контролюватиме один диспетчер. До того ж, він постійно знаходиться на зв'язку з водіями, - каже Володимир Граціанович. Контроллер зв'язаний зі штатною системою озвучення. "Озвучка" відбувається професійним голосом. Як розповів комерційний директор Володимир Гладський, її записували на "Радіо Поділля-Центр". Вже записано озвучування усіх зупинок, і це не прив'язано до якогось конкретного тролейбуса, адже в залежності від його місцезнаходження це відбувається автоматично.
- Ми маємо за мету також запропонувати систему і приватним перевізникам, - ділиться планами Володимир Граціанович. Та впровадження системи має ряд нюансів. В першу чергу, це зношеність пасажирського транспорту. І при підключенні виникають труднощі. До того ж, проблема нині у коштах. Як зазначив комерційний директор компанії, на це мають бути виділені кошти з місцевого бюджету і в цьому має бути зацікавлена місцева Влада.
- За свій кошт ми не можемо встановлювати таку систему на всіх тролейбусах. Та поки впровадження відбувається за наш рахунок. Саме завдяки цьому ми маємо змогу їх протестувати. Тож систему встановлювати слід комплексно, щоб у цьому були зацікавлені усі сторони: і міська влада, і компанія, і УТОС - тільки тоді вона буде мати найбільший ефект. Ініціаторами введення цього пристрою стало Українське товариство сліпих. - Та система, яка зараз є, - зручна. Задоволені не лише люди з особливими потребами. Це досить зручно. Коли пізно і не видно напису, який це тролейбус, про це повідомить спеціально записаний голос, - розповіла інструктор обласної організації УТОС Олена Онофрійчук. Хмельницький вже знайшов тих, хто фінансуватиме нововведення. Як нам повідомили в "Електротрансі", при заключенні договору ( Реноме - Електротранс -УТОС та організація, що фінансуватиме), для цієї мети буде спрямовано 40 тисяч гривень. І тоді вже контроллер можна буде встановити у 16 тролейбусах. Зараз пристрій оголошує зупинки в тролейбусах: 209 ( 8, що курсує на Гречани), 002 ( 11а, Озерна), 232 ( 13, Гречани).
Інформаційна служба газети "Діловий тижневик "ВСІМ".